با شیوع روزافزون بیماری کرونا و تمایل و اجبار مردم به دورکاری و خانهنشینی، میزان استفاده از کامپیوترهای رومیزی بعد از سالها دوباره رونق یافته است و به همین سبب، تولیدکنندگان هندی، بیشترین سهم از فروش را در سه ماهه سوم 2020 را نسبت به هفت سال گذشته تجربه کردند و میزان رشد درآمد سالانه آنها %41.7 بوده است.
البته این تمام ماجرا نیست بلکه اپل هم در بازار هند، سهم قابل توجهی دارد رشد درآمد سالانه آن، %19.4 است. از جایی که همیشه پای رقبای چینی در میان است، کمپانیهای جوانی مانند Avita و شیائومی نیز خود را از بازار فروش تجهیزات کامپیوترهای رومیزی بی نصیب نگذاشتند!
از سوی دیگر، دیگر کمپانیها نسبت به سه ماهه دوم سال اخیر، رشد اقتصادی چندانی را تجربه نکردند و تنها %3.1 ارتقاء داشتند. جالبتر آن است که کاربران، استفاده از نوتبوک را به سیستم دسکتاپ ترجیح داده به طوری که رشد سالانه نوتبوک، %70.1 میباشد.
همچنین دیگر برندها مانند HP، با رشد سهم بازار %28.2 و 965000 واحدی و رشد سالانه %16.6 رو به رو بوده است. بعد از آن Lenovo، تنها %21.7 از سهم بازار را در اختیار دارد و این به معنای تنها %16.9 رشد سالانه است. رتبه سوم از شکستخوردگان این بازار، به کمپانی Dell اختصاص پیدا میکند؛ این کمپانی 731000 واحد، سهم بازار %21.3 و رشد سالانه %18.2 را در اختیار دارد. در مقام چهارم، برند Acer، سهم بازاری معادل %9.5، رشد سالانه %12.4 و 327000 واحد را در اختیار دارد.
و در آخر رتبه پنجم به Asus میرسد؛ این برند در سه ماهه سوم سال 2020 فروش بازار هند، سهم بازاری معادل %7.5 داشته است. البته رشد سالانه قابل توجه %55.4 آن، غیرقابل چشمپوشی است.