موبایلسخت افزار

گوگل پیکسل 4a عملکرد بسیار خوبی از خود در تست های دگزو‌مارک به جای گذاشت

امتیاز گوگل پیکسل 4a در لابراتوار DxOMark خبر از عملکرد بسیار خوب دوربین این گوشی در مقایسه با موبایل‌های گران قیمت‌ تری همچون آیفون ۱۱ می‌دهد.

گوکل پیکسل 4a مقرون به صرفه ترین گوشی گوگل برای سال 2020 است. این گوشی 350 دلاری بر خلاف سایر میانرده‌های همرده خود که به انبوهی دوربین با رزولوشن 48 و یا حتی 64 مگاپیکسلی مجهز شدند، تنها به یک دوربین تکی با سنسور 12.2 مگاپیکسل مجهز شده است.

گوکل پیکسل
البته گوگل بار ها و بار ها ثابت کرده که در بخش دوربین علاقه‌ای به بازی با اعداد ندارد و ترجیح می‌دهد که با اتکا بر هوش مصنوعی و قدرت نرم افزاری کم نظیر خود، کیفیت بسیار خوبی به کاربران ارائه دهد. حال تست‌های دگزو‌مارک نشان می‌دهد که این بار نیز گوگل موفق بوده و توانسته در تست‌ها عملکرد بی نظیری از خود نشان دهد.

گوکل پیکسل

پیکسل 4a از دوربین 12.2 مگاپیکسلی با سایز پیکسل 1.4µm و گشودگی دیافراگم f/1.7 به همراه لرزشگیر OIS برخوردار است و توانسته در تست دگزو‌مارک امتیاز کلی ۱۱۱ را کسب کند. البته این گوشی فاقد دوربین اولتراواید و تله فوتو می‌باشد که در کاهش امتیاز گوشی مذکور تاثیر بسزایی داشته. اما در انتها از رقبای بسیار گران قیمت‌تر خود همچون آیفون ۱۱ پیشی گرفته و عملکردی مشابه با P40 هواوی با تعداد زیادی دوربین در پشت و سنسور های به مراتب پیشرفته‌تر ارائه می‌دهد.

گوکل پیکسل
دگزو‌مارک عملکرد فوکوس خودکار، دقت رنگ و کاهش نویز تصاویر را به عنوان نقاط قوت گوگل پیکسل 4a ذکر می‌کند. با این حال داینامیک رنج نه چندان خوب، جزئیات اندک و عمق میدان عکس‌ها از مشکلاتی‌ است که میانرده جدید گوگل با آن دست و پنجه نرم می‌کند. کیفیت فیلم هم با تغییر فریم مانع تولید بافت تصویر مناسب می شود.

برای خواندن نقد و بررسی کامل دوربین گوکل پیکسل 4a به این لینک مراجعه کنید.

منبع: gsmarena

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا